Jestem psychologiem, psychoterapeutą, Członkiem Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Psychodynamicznej. Pracuję z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi zgodnie ze standardami Polskiego Towarzystwa Psychologicznego i Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Psychodynamicznej.
Skończyłam Psychologię o specjalności klinicznej na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu uznanym przez MNiSW za najlepszą jednostkę naukową nauk społecznych, z kategorią A+, przyznawaną najwybitniejszym instytucjom w kraju. Ukończyłam również czteroletnie szkolenie z zakresu prowadzenia psychoterapii w Krakowskim Centrum Psychodynamicznym oraz w ramach Szkoły Psychoterapii Psychodynamicznej fakultet pod nazwą „Psychodynamiczna Psychoterapia Dzieci i Młodzieży”. Ukończyłam szkolenie terapii behawioralnej.
Pracuję również jako Mediator Sądowy z wykazu instytucji i osób godnych zaufania, uprawnionych do przeprowadzania postępowania mediacyjnego, prowadzonego przez Prezesa Sądu Okręgowego w Gdańsku, Wrocławiu i w Katowicach.
Pasje ukształtowały moją drogę zawodową. Nieustannie poszerzam swoją wiedzę z zakresu zainteresowań takich jak: psychologia, psychoterapia. Źródłem wiedzy na temat relacji interpersonalnych, profilaktyki zdrowia psychicznego, promocji rozwoju osobistego i optymalnego funkcjonowania są studia psychologiczne na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu oraz podyplomowe specjalistyczne szkolenie w Krakowskiej Szkołe Psychoterapii Psychodynamicznej rekomendowanej przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne oraz Polskie Towarzystwo Psychoterapii Psychodynamicznej. Regularnie biorę udział w szkoleniach i konferencjach naukowych.
Doświadczenie zdobywałam na dziennym oddziale psychiatrycznym w ośrodku zdrowia psychicznego Feniks w Katowicach. W 2017 r. odbyłam praktyki w “Le creche parentale: Les Petits Lardons” w Paryżu, gdzie analizowałam rozwój umiejętności dzieci w przedszkolu realizującym misję wychowania i edukacji wg. psycholog Emmi Pikler – Loczy.
W celu zapewnienia jak najlepszej jakości terapii swoją pracę poddaję regularnej superwizji indywidualnej i grupowej u licencjonowanych superwizorów Krakowskiego Centrum Psychodynamicznego.
Jeżeli uważasz, że jest “coś” w Twoim życiu, co nie pozwala Ci cieszyć się jego pełnią zacznijmy od rozmowy o tym …
JAK PRACUJĘ?
Terapia jest procesem, w którym wspólnie pracujemy nad zrozumieniem czynników, które przyczyniły się do tego, jak się teraz czujesz. Prowadzę psychoterapię w ujęciu psychodynamicznym, której skuteczność została poparta badaniami.
WSPÓŁPRACA:
ALEKSANDRA BERNDT
Zajmuję się pomocą psychologiczną oraz psychoterapią osób dorosłych i młodzieży. Zapraszam osoby, które znalazły się w kryzysie, dotychczasowe funkcjonowanie jest niesatysfakcjonujące, potrzebują zmiany w swoim życiu.
W swojej pracy szczególnie zwracam uwagę na rozumienie indywidualnego sposobu przeżywania siebie, rozumienia własnego świata wewnętrznego oraz otaczającej rzeczywistości przez osobę, którą wspieram. Ważne jest dla mnie budowanie relacji, poczucia bezpieczeństwa, zrozumienia.
Ukończyłam psychologię na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, studiując dwie specjalności: Psychoterapia zaburzeń psychicznych oraz Psychologia edukacji. Szkolę się w nurcie psychoterapii psychodynamicznej w Krakowskim Centrum Psychodynamicznym.
Moja praca psychoterapeutyczna jest poddawana regularnej superwizji przez certyfikowanego superwizora.
DOMINIK MICHALAK
Ukończyłem psychologię na Uniwersytecie Gdańskim ze ścieżką specjalizacyjną Psychologia Sądowo – Penitencjarna i Patologie Społeczne. Jeszcze w trakcie trwania studiów zainteresowała mnie tematyka zaburzeń występujących u dzieci i młodzieży. Podjąłem wówczas współpracę z Ośrodkiem Terapii i Diagnozy – JASPIK w Gdańsku, gdzie pracuję jako terapeuta.
Prowadzę terapię grupową i indywidualną dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu i ADHD, z rodzin zastępczych, adopcyjnych, a także po przeżytych traumach, przejawiających trudne zachowania oraz mających problemy w relacjach społecznych.
Jestem certyfikowanym edukatorem „szkoły dla rodziców i wychowawców” I st. oraz certyfikowanym doradcą i edukatorem w zakresie HIV / AIDS.
W swojej pracy kieruję się realizacją standardów merytorycznych w oparciu o elementy psychoanalizy, jako metody służącej poznaniu ludzkiego umysłu i uznaniu istnienia nieświadomości, jako czynnika mającego wpływ na nasze funkcjonowanie oraz zasady determinizmu, czyli założenia, że skoro istnieje skutek to musi istnieć również i przyczyna. Odkrywanie przyczyn cierpienia zarówno w czynnikach wrodzonych, jak i różnego rodzaju doświadczeniach życiowych sięgających najwcześniejszych lat i trwających w sposób ciągły do chwili obecnej poprzez badanie nieświadomości zasadniczo pogłębia wiedzę o sobie samym oraz dziejących się procesach. W konsekwencji prowadzi do poszerzenia świadomości i zrozumienia samego siebie oraz podniesienia jakości życia.
Oferuję terapię w zakresie: kryzysów życiowych, traum, trudności wychowawczych, trudności w relacjach z innymi osobami (relacje rodzic-dziecko, dziecko-rodzic), zaburzeń psychosomatycznych, zaburzeń seksualnych, problemów natury rozwoju psychicznego dzieci, młodzieży i dorosłych.
Oferuję także konsultacje dla rodziców w kryzysach rozwojowych dzieci w dowolnym momencie rozwojowym oraz program „szkoły dla rodziców”.
Pracujemy zgodnie z kodeksem Etyki Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Psychodynamicznej:
„Zasady ogólne
Psychoterapeuta psychodynamiczny wykonuje swoją pracę rzetelnie i uczciwie, z szacunkiem wobec pacjentów i współpracowników. Elementarnym warunkiem rzetelnej i uczciwej postawy psychoterapeuty psychodynamicznego jest należyte przygotowanie teoretyczne i osobowościowe, uwzględniające wpływ procesów nieświadomych na jego aktywność.
Psychoterapeuta w swoich działaniach uwzględnia przede wszystkim dobro pacjenta, w kontekście relacji psychoterapeutycznej rozumiane jako zmiana funkcji psychicznych, sposobów jego zachowania, zaburzonych w świetle ogólnie przyjętych norm. Zasada dbałości o dobro pacjenta obowiązuje także po skończeniu relacji psychoterapeutycznej.
Psychoterapeuta psychodynamiczny podczas procesu leczenia nie narzuca pacjentom, w sposób świadomy, własnego systemu przekonań i wartości, jak również szanuje prawo pacjenta do posiadania własnych, odmiennych przekonań. Psychoterapeuta psychodynamiczny nie znajduje podstaw aksjologicznych do równoczesnego uprawiania psychoterapii o różnym podłożu teoretycznym.
Jeśli pacjent wymaga psychoterapii wywodzącej się z innego paradygmatu, psychoterapeuta kieruje go do odpowiedniego w tej dziedzinie specjalisty.”
Wszystkie zasady psychoterapii psychodynamicznej ujęte w KODEKSIE PTPP TUTAJ>>